Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 20 April 2011



KETAM SAMBAL BERTELUR


* Resepi Oleh : Inspirasi dari Bamboo Restaurant (Langkawi)
* Ulasan         : Makan kat "Bamboo", minta sambal ketam bila sampai je camni la rupanya, so bila selalu sgt g mkn kat situ En.Hubby suh try wat kat umah lak, main agak2 jela bahan2 nye jadi lah jgk kot ;p tp ikhlas ckp sedap giler hihihik.... Dah lama cuba, dah jadi resepi wajib dapur anis ni dannnn semalam wat lg utk mkn mlm. Mcm byk buat ni tp licin hokeyyy! arini baru sempat nak tempek resepi ni kat blog ni (^_^)
* Saranan     : Wajib cuba, mabeles ahakss...


Bahan-bahan

  • Ketam 4 ekor
  • 4 Ulas Bawang Putih*
  • 1 Biji Bawang Besar*
  • 20 Tangkai Cili Kering* (Anis suka pedas, taknak pedas kurangkan)
  • 2 Biji Telur (dipukul)
  • 1 kpg asam gelugor/perahan air asam jawa besar ibu jari
  • Garam
  • Cukup Rasa Maggie

Cara Membuatnya

  1. Bahan yg bertanda " * " dikisar.
  2. Tumis bahan yg dikisar td pastu masukkn asam, garam n cukup rasa maggie.
  3. Bila dah masak atau pecah minyak mskkan ketam, biar sampai ketam masak mskkan telur plak. Kacau rata.
  4. Rasa smua ok boleh tutup api :p
  5. Hidangkan.

4 ulasan:

MisApple berkata...

kalau ta letak cukup rasa maggie bole ta ?

aNis berkata...

bole je missapple.. ganti gula 1sudu kecil.. ataupun ikut sedap mulut la jgn bg sambal tu manis dah la... :-)

atty's berkata...

salam kenal anis..
sedapnya anis masak..

aNis berkata...

atty's: salam kenal gak :-)